Úterý, 18 června, 2024

Naše domovy a domácnost v roce 2030 dle IKEA?

Sdílet

Říká se, že domov je tam, kde je srdce, co to tedy může znamenat v roce 2030 a později, kdy se záležitosti, na kterých nám velmi záleží, ještě více zabydlí v našem každodenním životě? Společnost IKEA, známá svým nábytkem, se snaží zákazníky připravit na to, že jim vykresluje představu, jak by mohly vypadat obytné prostory v nepříliš vzdálené budoucnosti.

Domácnost v roce 2030

Pomocí umělecké inteligence představuje švédský gigant inovativní koncepty, které bychom jednoho dne mohli začlenit do našich skromných příbytků. Lidé, držte si své imbusové klíče, protože je čas nahlédnout do remixu domácího dekorace – IKEA předpovídá budoucnost, ve které budou domy poháněny řasami a nábytek bude vyrůstat z 3D tiskáren využívajících ekologicky šetrné materiály, jako jsou houbové směsi.

Všechny tyto vize jsou součástí desáté výroční zprávy Life at Home Report, v níž se společnost bezhlavě vrhá do odhalování tajemství šťastných domovů po celém světě.

Nejedná se o pouhé vidění z křišťálové koule, futuristické scénáře vycházejí z toho, co IKEA určila jako osm základních potřeb pro lepší život doma – kontrola, pohodlí, bezpečí, péče, sounáležitost, potěšení, úspěch a touhy – zjištěných na základě rozsáhlého globálního výzkumu s více než 250 000 účastníky za posledních deset let. A abyste se díky těmto převratným poznatkům mohli cítit více, no, jako doma, IKEA si představuje rok 2030 se třemi osobnostmi žijícími po celém světě.

Doma je doma

V dnešní době je potěšující, že 47 % dotázaných zákazníků se cítí pozitivně ohledně své budoucnosti. Skutečná harmonie však podle zprávy nastává, když je doma naplněno všech osm emocionálních potřeb, přičemž 65 % z nich má jasnou perspektivu.

Průzkum rovněž nabízí pohled na současné faktory domácího štěstí. Zdá se například, že domácí mazlíčci jsou významnými posilovači a uklizená a organizovaná domácnost významně přispívá k duševní pohodě. Dalším klíčovým faktorem je udržitelnost; ti, kteří dodržují ekologické návyky, mají tendenci cítit se doma pozitivněji.

„Jsme posedlí tím, aby se nám doma žilo lépe, a proto bylo neuvěřitelné podívat se na poslední desetiletí výzkumu, který jsme provedli, abychom skutečně pochopili, co miliony lidí na celém světě doma potřebují a o čem sní.“ IKEA

Zdroje

Další články

Další články