Marketing osobní značky

Positioning osobní značky

Význam osobní značky

Žádoucí význam osobní značky, tedy positioning, zahrnuje nalezení správné pozice v myslích skupiny klientů, spotřebitelů, zaměstnavatelů či segmentu trhu, aby na produkt nebo službu či značku kandidáta, podnikatele mysleli žádoucím způsobem. Positioning osobní značky znamená identifikovat optimální umístění značky a jejích konkurentů v myslích druhé strany, aby se maximalizoval její přínos.

Finální positioning značky by nám měl dávat jasnou představu o osobní značce v pěti oblastech:

  1. Vlastnost – osobní značku i její produkty, služby máme spojeny s určitými vlastnostmi, jako je například solidní, odolný, prestižní, rychlý, drahý apod.
  2. Přínos – přenesení vlastností na funkční a emocionální přínosy, znamená třeba odolnost znamená, že nemusíte věc nakupovat každý rok, solidní = bezpečí apod.
  3. Hodnota – značka tak vypovídá o hodnotách svých klientů nebo zákazníků.
  4. Kultura – značka představuje určitou kulturu.
  5. Osobnost – kdyby značka byla člověk, co by to bylo za člověka. Osobní značka pak přitahuje lidi, jejichž skutečný nebo vysněný obraz tomuto člověku odpovídá. Většina spotřebitelů dokáže bez obtíží popsat, jaký by měl produkt být, kdyby to byl živý člověk. Lidé jsou často schopni podat jasný a detailní popis výrobku včetně toho, jakou by měl barvu vlasů, v jakém domě by žil a dokonce, zda by byl štíhlý nebo obézní.

It’s important to build a personal brand because it’s the only thing you’re going to have.Your reputation online, and in the new business world is pretty much the game, so you’ve got to be a good person. You can’t hide anything, and more importantly, you’ve got to be out there at some level.Gary Vaynerchuk


Poradenství pro freelancery

Tento druh podnikání je takový, že podnikání na volné noze, jako freelancer, má velmi silný osobní rozměr. Freelancer se postupně stává ztělesněním své profese a ta se zase naopak promítá do jeho osobnosti a má vliv na jeho postoje a názory. Většina freelancerů se zaměřuje na profesní rozvoj a budování svého dobrého jména. Oproti firmám a klasickému podnikání do velikosti organizace je klíčové to, mít vybudovánu dostatečně silnou značku freelancera, a to na tolik, aby byl vnímán jako autorita ve svém oboru.

Služba poradenství pro freelancery

Poradenství pro živnostníky

Tento druh podnikání je takový, že podnikání na volné noze, jako živnostník, má velmi silný osobní rozměr. Živnostník se postupně stává ztělesněním své profese a ta se zase naopak promítá do jeho osobnosti a má vliv na jeho postoje a názory. Většina živnostníků se zaměřuje na profesní rozvoj a budování svého dobrého jména. Oproti firmám a klasickému podnikání do velikosti organizace je klíčové to, mít vybudovánu dostatečně silnou značku živnostníka, a to na tolik, aby byl vnímán jako autorita ve svém oboru.

Služba poradenství pro živnostníky